Головна » Статті » Методичний матеріал » Обслуговуючі види праці |
Тема: Технологічний процес. Технологія виконання аплікації з волокнистих матеріалів. Способи розмічання (за шаблоном, через копіювальний папір, способом перенесення).
Мета: ознайомити учнів з технологією виготовлення аплікацій;
виховувати акуратність і точність при виконанні вишивальних робіт.
Обладнання: вироби з аплікаціями, ілюстрації з журналів, п'яльця, голки, ножиці, нитки, лінійка, тканини.
Основні поняття: технологія виготовлення виробу, лекала, оздоблювальні шви.
Тип заняття: комбіноване.
Хід заняття
Розповідь учителя.
Аплікація (накладне шиття) — вид художнього оформлення виробів, коли на основній тканині відповідно до узору нашивають клаптики тканини іншого кольору або волокнистого вмісту. Походить ця назва від латинського слова application — прикладання, приєднання. Аплікація дає необмежений простір фантазії. Мистецтво створення її захоплює.
Послідовність виконання аплікації. На столі розкладають випрасувану основну тканину (фон), переносять на неї потрібний малюнок, після чого всі окремі деталі малюнка переводять на щільний папір і вирізають їх ножицями. Потім вирізані викрійки (лекала) накладають на клаптики тканини потрібного кольору, обводять по контуру олівцем і вирізають їх. Залежно від узору і призначення виробу клаптики тканини можуть бути одного або різних кольорів. Після того як усі деталі вирізано, їх накладають на основний фон тканини за малюнком і прикріплюють шпильками, потім приметують по контуру швом «уперед голкою». Пришивати треба від середини деталі, поступово просуваючись до країв. Потім обшивають контур деталі малюнка оздоблювальними швами.
Практичні рекомендації:
Практична робота. Послідовність виконання аплікації.
Інструкційна картка Техніка виконання аплікацій
Гра «Блеф-клуб».
Методичні рекомендації.
Гра може проводитися в усній або письмовій формі. Учням пропонується визначити правильні та помилкові твердження, позначивши їх значком «+» або «¾», якщо гра проводиться в усній формі — «так», «ні». Підбиваючи підсумки, аналізую типові помилки, допущені учнями.
Оцінюю результати роботи.
Повторити пройдений матеріал. | |
Переглядів: 2411 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |