Головна » Статті » Методичний матеріал » Обслуговуючі види праці |
Тема: Поняття про технологію і техніку. Організація роботи у шкільних майстернях. Мета: ознайомити учнів із правилами внутрішнього розпорядку в шкільних майстернях, правилами безпечної праці, основними видами технологічної діяльності й техніки в побуті; формувати в учнів усвідомлене виконання правил внутрішнього розпорядку, навчити розпізнавати види побутової техніки, виховувати акуратне і дбайливе ставлення до обладнання й інструментів. Обладнання: зразки побутової техніки (або ілюстрації), таблиця « Правила внутрішнього розпорядку у шкільних майстернях». Основні поняття: побутова техніка, види технологічної діяльності в побуті, правила внутрішнього розпорядку, правила безпечної праці, виробнича санітарія, технологія. Тип уроку: комбінований. Структура уроку
Хід уроку
Бесіда.
Розповідь учителя. Знання й уміння, здобуті вами в початковій школі, стануть основою для набуття нових навичок. На заняттях у шкільних майстернях ви дізнаєтеся багато нового й корисного. Так, ви навчитеся виготовляти красиві та корисні речі, вишивати, готувати їжу, красиво оформляти приготовлені страви та сервірувати стіл, працювати на швейній машині, конструювати й моделювати одяг та інші вироби. Пропоную ознайомитися з експозиціями в майстерні, де представлені кращі роботи учнів.
На початку викладення нового матеріалу знайомлю учнів зі змістом і методами вивчення курсу.
Розповідь учителя. Успіх занять залежить від чіткої організації роботи і дотримання правил внутрішнього розпорядку. Подальша розповідь учителя відбувається з використанням таблиці «Правила внутрішнього розпорядку у шкільних майстернях». Робота з підручником. Учні вивчають правила безпечної праці у шкільних майстернях, використовуючи відповідний матеріал підручника [5, с. 8—10]. У результаті колективного обговорення вчитель підводить учнів до висновку щодо необхідності неухильно дотримуватися цих правил.
Розповідь учителя. Технологія — це сукупність методів обробки, виготовлення, зміни стану, властивостей, форми матеріалу або напівфабрикату, що застосовуються в процесі виготовлення виробу. Цей процес, що складається з багатьох операцій, називають технологічним. Поняття технологічної діяльності застосовується і до промисловості та сільського господарства, і до домашньої діяльності. Тому можна говорити про технологію приготування їжі, технологію виготовлення одягу, технологію вишивання, технологію в'язання; технологію ремонту швейних і в'язаних виробів, побутової техніки, квартири тощо. Будь-який із цих процесів є перетворюючим, тобто таким, що змінює вихідні матеріали або вироби.
Розповідь учителя. Основою сучасної техніки є машини. Попри їхню розмаїтість залежно від призначення, конструкції, розмірів, усі машини мають загальну властивість — виконання корисної роботи. При цьому машини не тільки полегшують виконання якихось ручних операцій, але іноді повністю заміняють працю людини (автомати). У домашніх умовах також використовується безліч різних механічних помічників — для приготування їжі, прибирання, прання, шиття, в'язання. Робота в групах. Об'єдную учнів у групи (3—4 особи). Кожна група одержує завдання: 1) назвати прилади або пристосування, застосовувані в побуті; 2) охарактеризувати їхнє призначення. Група 1. Техніка, що використовується для приготування їжі. Група 2. Техніка, що використовується для прибирання квартири, прання. Група 3. Техніка, що використовується для виготовлення одягу. Група 4. Техніка, що використовується для ремонту квартири, електричних робіт. Організовую обговорення завдання й підводить учнів до висновку, що використання техніки в побуті звільняє людину від монотонної або фізично важкої праці, дозволяє більш швидко та якісно впоратися з домашньою роботою. Крім того, вивільняється більше часу для дозвілля, спілкування.
Робота в групах (3—4 особи). Учні вивчають предмети побутової техніки, які є в майстерні, заповнюють таблицю. Обладнання майстерні
У ході роботи коментую дії учнів, а після заповнення таблиці організовую її обговорення.
Бесіда.
Заключне слово вчителя. Дотримання правил безпечної праці у шкільній майстерні є обов'язковим. На уроках трудового навчання ви здобудете знання й уміння, що допоможуть вам стати гарними помічницями вдома, а в майбутньому — вмілими господинями. Якийсь із видів рукоділля може перетворитися на ваше хобі, а можливо, і справу всього життя. Використання побутової техніки вивільнить час для улюблених занять: читання, рукоділля тощо.
| ||||||||||||||||
Переглядів: 1288 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |