Головна » Статті » Методичний матеріал » Обслуговуючі види праці

5 клас Тема: Планування роботи з виготовлення виробу. Послідовність виготовлення виробу.

Тема: Планування роботи з виготовлення виробу. Послідовність виготовлення виробу. Правила безпечної праці, санітарно-гігієнічні вимоги та організація робочого місця.

 

Мета: ознайомити учнів з технологією виго­товлення аплікацій; 

виховувати акуратність і точність при виконанні вишивальних робіт.

 

Обладнання: вироби з аплікаціями, ілюстра­ції з журналів, п'яльця, голки, ножиці, нитки, лінійка, тканини.

 

Основні поняття: технологія виготовлення виробу, лекала, оздоблювальні шви.

 

Тип заняття: комбіноване.

 

Хід заняття

 

  1. Організаційний момент.
  2. Актуалізація опорних знань та вмінь.

 

  1. Розказати про історію народної вишивки.
  2. Що називається аплікацією?
  3. Перерахувати інструменти для вишивання, розказати правила безпечної роботи з ними.
  4. Які матеріали використовують при виготовленні аплікації?
  5. Як готують тканину для аплікації?

 

  1. Вивчення нового матеріалу з практичним закріпленням.

 

Розповідь учителя.

 

Аплікація (накладне шиття) — вид художнього оформлення виробів, коли на основній тканині відповідно до узору нашивають клаптики тканини іншо­го кольору або волокнистого вмісту. Походить ця назва від латинського слова application — прикладання, приєднання. Аплікація дає необмежений простір фантазії. Мистецтво створення її захоплює.

  1. Послідовність виконання аплікації

На столі розкладають випрасувану основну тканину (фон), переносять на неї потрібний малюнок, після чого всі окремі деталі малюнка переводять на щільний папір і вирізають їх ножицями. Потім вирізані викрійки (лекала) накладають на клаптики тканини потрібного кольору, обводять по контуру олівцем і вирізають їх. Залежно від узору і призначення виробу клаптики тканини можуть бути одно­го або різних кольорів.

Після того як усі деталі вирізано, їх накладають на основний фон тканини за малюнком і прикріплюють шпильками, потім приметують по контуру швом «уперед голкою». Пришивати треба від середини деталі, поступово просуваючись до країв. Потім обшивають контур деталі малюнка оздоблювальними швами.

Практичні рекомендації:

  • перед початком роботи перевірити тканину на міцність фарбування, підкрохмалити, випрасувати;
  • під час виконання аплікації стежити, щоб нитка основи на зразку тканини збігалася з нитками основної тканини;
  • вирізаючи деталі, слід ураховувати сипучість тканини. Із сипучих тканин вирізають за контуром, відступивши 2-5 мм для підгортання краю, а з несипучих — вирізають чітко за контуром;
  • приколювати і приметувати деталі треба від середини до країв, щоб не утворю­вались зморшки і перекоси;
  • для обшивання аплікації можна використовувати нитки в тон тканини або контрастні.

                  

  1. Правила безпечної праці, санітарно-гігієнічні вимоги та організація робочого місця.

 

  1. Практична робота. Послідовність виконання аплікації.

 

  1. Учні працюють у групах. Використовують інструкційну картку «Технологія виготовлення аплікацій».

 

Інструкційна картка

 

Техніка виконання аплікацій

 

  1. На столі розкладають випрасувану основну тканину (фон).
  2. Переносять на неї потрібний малюнок, після чого всі окремі деталі малюнка переводять на щільний папір і вирізають їх ножицями.
  3. Потім вирізані викрійки (лекала) накладають на клаптики тканини потріб­ного кольору, обводять по контуру олівцем і вирізають їх. Залежно від узору і призначення виробу клаптики тканини можуть бути одного або різних ко­льорів.
  4. Після того як усі деталі вирізано, їх накладають на основний фон тканини за малюнком і прикріплюють шпильками, потім приметують по контуру швом «уперед голкою». Пришивати треба від середини деталі, поступово просуваю­чись до країв.
  5. Обшиваємо контур деталі малюнка оздоблювальними швами: стебловим, «ланцюжком», петельним, швом «козлик», «через край» та іншими.

 

 

  1. Закріплення нових знань та вмінь учнів.

 

Гра «Блеф-клуб».

 

Методичні рекомендації.

 

Гра може проводитися в усній або письмовій формі. Учням пропонується визначити правильні та помилкові твердження, позначивши їх значком « + » або «-», якщо гра проводиться в усній формі — «так», «ні».

Підбиваючи підсумки, учитель аналізує типові помилки, допущені учнями.

  1. Хроматичні кольори поділяються на теплі та холодні.
  2. Вишивку слід тримати на відстані 10 см від очей.
  3. При вишиванні промені світла повинні падати справа.
  4. У кожної голки є свій «особистий» номер: від 0 до 12.
  5. П'яльці бувають круглі, квадратні, прямокутні.
  6. Аплікація — вид художнього оформлення виробів кольоровими клаптиками тканини, попередньо вирізаними і нашитими на окремі елементи.

 

  1. Підсумки заняття.

 

Оцінюю результати роботи, визначаю кращі зразки.

 

  1. Домашнє завдання.

 

Повторити пройдений матеріал.

Категорія: Обслуговуючі види праці | Додав: wowanchuk (2015/Лис/04)
Переглядів: 319 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]